Jako každý rok i tento připravujeme samozřejmě až na poslední chvíli a těsně před prvním závodem. Pevně doufáme že to stihneme. Zde najdete pár fotek a komentář k přípravě.
Tento článek je průběžně doplňován.
Pro nezasvěcené nejprve uvedu auto a k čemu vlastně má sloužit. Je to Audi TT quattro 1.8T. Motor má v základu 165kW, tedy 225HP. Auto je stavěné na závodní okruhy a podobné akce, bylo tedy nutné osadit pořádné brzdy, podvozek a motor patřičně "oživit".
Brzdy jsou vpředu 6ti pístkové XYZ racing 330x32, vzadu zatím sériové s lepší směsí destiček. Podvozek je plně nastavitelný XYZ racing řady supersport.
Motor je osazený turbodmychadlem GT2871R a momentálně je venku, před vyndáním bylo naměřeno 343HP. Nyní dáváme vše kované a dimenzované na výkon minimálně 600HP, přičemž pro naše účely budeme ladit cca na 400HP s důrazem na průběh.
Palivem je E85, na který motor šlape jako hodinky a je to důkaz toho, že lze motor na toto palivo naladit a vše funguje jak má.
Osazované komponenty:
• turbodmychadlo Garrett GT2871R
• vstřikovače Siemens Deka IV 875cc
• kované písty Eagle
• kované ojnice Integrated engineering
• palivová pumpa Bosch 044
• nastavitelné vačkové kolo Integrated engineering
• výfukové ventily Supertech
• hlavové a další srouby ARP
Do budoucna budeme dávat race vačky, sání Integrated engineering a další chuťovky co najdete i u nás v e-shopu a spousta lidí se ptá jestli to funguje. My Vám to předvedeme! ;)
5.4.2013
Dnes jsme zkompletovali motor. Ještě dostrojit hlavu, svody, turbo a další věci a motor půjde do auta. Závody v neděli bohužel nestihneme, ale přístí už určitě. Páf fotek je ve fotogalerii.
8.4.2013
Motor připraven ke spojení s převodovkou a montáži do auta. Turbo namontované, přívod i odvod oleje a vody také. Odvětrání klikové skříně a hlavy vyřešené. Tato finální fáze mimo auto je náročná časově, neboť už se upevňují drobné díly, držáky a další. Fotky ve fotogalerii :)
10.4.2013
Motor je v autě a dnes to všechno zapojíme a nastartujeme. Hezký plán, tak uvidíme jak to půjde :)
11.4.2013
Start motoru úspěšný, ještě pár dodělávek a půjdeme to zkusit na silnici.
13.4.2013
Najeto 220km a čas sprintu na 400m byl 13,54 s tím, že motor není naladěný a zatím ani nevíme jaký výkon máme ...
Odkazy na použité komponenty
ARP hlavové šrouby
ARP šroub na klikovou hřídel
ARP šroub na vačkovou hřídel
Kované ojnice IE 144x20
Kované písty JE 1.8T 20V 81mm 8.5:1
Nastavitelná vačková řemenice IE 1.8T 06A
Turbo Garrett GT2871R (472560-5015)
Výfukové ventily Supertech
Palivová pumpa Bosch 044 300l/h
Spojková sada s pevným setrvačníkem VALEO 1.8T 240mm
XYZ racing 330x32 6 pístů - street - brzdy
XYZ racing SuperSport - plně stavitelný podvozek
První video jak to funguje bez naladění je zde:
YOUTUBE