Zase tu máme jednu šílenou přestavbu, hodně zajímavou přestavbu. Pojďte se s námi ponořit do velice zajímavého projektu, který momentálně vzniká a hlavně má skutečně zajímavý příběh.
V březnu 2017 jsem byl kontaktován jedním klukem s tím, že by chtěl upravit motor 1.2 TSI se základním výkonem 77kW ve vozidle Seat Toledo. Jednalo se o naprosto běžnou úpravu, jako jsem dělal každý den. Po úpravě jsem s ním mluvil a byl naprosto nadšen tím, jak vozidlo změnilo jízdní vlastnosti, ale i tak na něm bylo vidět, že by chtěl s výkonem dále. Nicméně jsme na téma dalších úprav jeho motoru vtipkovali, že s motorem ze sekačky toho moc nepůjde. Jak plynul čas a on ke mě stále jezdil na pravidelný servis jsme se častěji dávali do řeči a zjistil jsem, že je to další nadšenec do větších úprav vozidel a hlavně má velký zájem o sprinty, ale to nejvíc - je to srdcař a prostě to auto má skutečně rád.
Později jsme se domluvili na společnou návštěvu sprintů Krásno 2017 a Sprintování s Eliškou 2017 začátkem podzimu. Na těchto sprintech se Kuba i zúčastnil jako závodící, kdy výsledky nebyly nikterak dobré i z důvodu jeho zařazení. Jelikož ho to trápilo oslovil mě s tím, že by rád do auta motor z nového Leonu Cupra 5F. Prvně to vyznělo jako vtip, ale víc a víc jsme si o tom psali a stále mi posílal odkazy na různé vozy na náhradní díly. Jednoho dne jsme se sešli u mě na dílně a já mu odprezentoval jaké by byly možnosti a nakonec si vybral úpravu motoru 1.8T 20V na 300HP.
Když jsem sepsal co vše by bylo potřebné tak už mě Kuba navštěvoval víc a víc na dílně a přišel s tím, že by chtěl víc a nastavil mi nějaký budget k tomu, abych mu našel co nejvyšší výkon za danou cenu. Jak jsme se prokousávali různými nabídkami dostali jsme se k takovému množství komponentů na výkon kolem 700HP a začal se z toho rodit projekt, který mě začal zajímat víc a víc.
Měli jsme původně zůstat u předního náhonu, nakonec jsme se rozhodli, že z toho uděláme 4x4, takže bez trakce rozhodně nebudeme.
23.5.2018
Postupně nám dochází objednané díly a sháníme vše potřebné co nám ještě chybí.
Spokojený majitel kochající se tím, co bude mít v autě :)

Samozřejmostí je kovaná klika, jiné vačky, sací i výfukové ventily a spousta dalších komponent, ke kterým se ještě postupně vrátíme ...


6.8.2018
Motor je konečně v autě, vyráběli jsme několik držáků, které se později ukázaly jako nepoužitelné, neboť nebyl motor ve správné pozici a konečně máme finální verzi.
21.8.2018
Finišujeme se zapojením elektriky a dodatečné elektroniky a bude první start.
22.8.2018
Proběhl první start, úspěšně, vše pracuje jak má, motor běží krásně hladce. Máme radost :)
Videa k článku
1. díl
https://www.youtube.com/watch?v=PIT1-s-KHaU
2. díl
https://www.youtube.com/watch?v=dB7M8MgTFMo
3. díl
https://www.youtube.com/watch?v=3czNLYs0P0s
ČLÁNEK BUDE POSTUPNĚ DOPLNĚN.