Právě probíhá přestavba VW Vento s motorem 1.9TDI 66kW s rotačním čerpadlem. Cílem je cca 240HP, neboť blok válců zůstává z tohoto typu motoru a není tak odolný jako PD. Pojďte se podívat na to, jak přestavba probíhá a co vše tam bude.
Požadavkem je, aby měl motor co nejvyšší možný výkon a zároveň bylo auto jako takové použitelné.
Podvozek a brzdy
Přední brzdy budou osazené XYZ racing 6ti pístové o rozměru 330x32. Zadní brzdy jsou z původních bubnových vyměněné za kotoučové o sériovém průměru, ale kotouče s lepší směsí materiálů a brzdové obložení se směsí pro sportovní účely. Podvozek je v tuto chvíli jakýsi tuningový, výměna proběhne v průběhu času za XYZ racing řady SuperSport.
Ráfky Team Dynamics Pro Race 1.2 o velikosti 17" s velmi nízkou hmotností se postarají o snížení neodpružených hmot.
Pro přenos výkonu na silnici budou použity pneumatiky Federal RS-R.
Motor
Motor zůstane sériový, jen pro spojení bloku s hlavou budou použity pevnostní hlavové šrouby, které lze opakovaně použít v případě nutnosti demontáže v budoucnu.
Celý sácí trakt bude kompletně upravený pro dodávku dostatečného množství vzduchu s co nejnižší teplotou.
O dodávku paliva se postarají trysky HFLO-X Race .275 a čerpadlo s
12mm hlavou, za normálních okolností bychom použili 11mm, ale vzhledem k nedostupnosti, musíme použít 12mm.
Motor je již téměř připraven pro montáž do auta.
Turbo
Turbo bylo zvoleno s dostatečnou výkonovou rezervou, a to GTB2260VK s potenciálem 300+HP. O chlazení se bude starat výkonný intercooler.
Výfuk
Výfukový systém bude kompletně zakázkový.
Spojka
Spojka bude osazena odpruženou kovokeramickou lamelou a přítlačným talířem s větším přítlakem. Odpružená lamela poskytne dostatek komfortu pro běžné ježdění.
Kompletace
18.8.2013
Dnes jsme namontovali motor zpět do auta. Zítra připojení poloos, montáž turba, sacích svodů, příprava na montáž intercooleru a příprava na výrobu výfuku.
10.9.2013
Auto je skoro hotové, už jen dopojit vyrobené trubky k IC, dodělat sání, pár drátků elektroinstalace a může na silnici na první testování.
IC bude schovaný pod nárazníkem, vše je dopasované tak, že bude auto až na pár detajlů naprosto nenápadné a to je i jedním z cílů celého projektu.
11.9.2013
Sací systém je hotový. Po montáži nárazníku není téměř nic poznat.
16.9.2013
Drátování a drátování, finále se blíží :)
22.9.2013
První úspěšný start motoru po celé té době. Hezká odměna v podobě naprosto bezchybného volnoběhu a chodu :)
Takže učesat elektriku, dodělat zbytek a snad stihneme ještě poslední sprinty letošní sezóny na otestování a možná ještě testování na okruhu. Uvidíme ...
25.9.2013
Namontovali jsme difuzor a přehodnotili umístění výfuku :)
26.9.2013
Montáž podvozku a brzd :)
27.9.2013
Montáž podvozku a brzd a první test na silnici. Také jsme zjistili že difuzor uděláme úplně jinak ...
22.10.2013
Téměř dokompletováno, podvozek komplet, zadní kotouče na svém místě. Zítra máme v plánu první ladění pro zajíždění motoru s trochu vyšším výkonem.
30.10.2013
První ladění pro zajetí je za námi s výsledkem 208HP a 402Nm a velice hezkým lineárním průběhem.
Nenápadné auto :)
22.11.2013
Zatím finální ladění je za námi s výsledkem 238HP a 478Nm. Pokles na průběhu je teplotní korekce neboť to bylo několikáté měření v řadě a vše již bylo patřičně rozpálené. V měření je zaroveň měření předcházející finálnímu. S výsledkem i průběhem jsme spokojeni a máme rezervu pro případné další zvyšování výkonu.
Přes zimu je v plánu přestavba na 4x4.
Odkazy na použité komponenty
Vstřikovací trysky HFLO-X Race .275
Turbokit TSK2P GTB2260VK
Pevnostní hlavové šrouby 1.9 TDI VP
EGR delete kit pro motory 1.9TDI PD 8V - 57mm
FMIC Darkside Developments 560x180x65