Zde naleznete novinky a články z našeho světa, tedy světa automobilů. Pokud chcete být informováni e-mailem o všech novinkách a nových článcích, přihlašte se k odběru novinek ve formuláři na konci stránky.
Provedli jsme přestavbu VW Polo GTI s motorem 1.8T se sériovým výkonem 110kW. Zde naleznete fotky a videa z přestavby.
Základem je 1.8T 110kW s turbodmychadlem K03. Motor jsme osadili turbodmychadlem K04-023 osazované do 165kW verzí tohoto motoru a vstřikovači 380cc.
Polo je opravdu malé a montáž turbodmychadla K04 se z počátku jeví jako nemožná bez větších zásahů do kastle a dalších překážejících částí vozu.
Podařilo se ho napasovat i přesto, že je úplně jinde a od stěny ho dělí jen pár mm.
Turbo se tam vejde úplně těsně.
Na Polo se nic nevyrábí, ani výfuk. Není tam místo, proto je nutná patřičná úprava.
Zapojit vše jak má být. Velkou laborací bylo vymyslet vedení vzduchu do turbodmychadla, kdy je tu místa že k turbu nelze ani sáhnout rukou, protože překáží brzdový válec, který bohužel posunout nikam nelze.
Už to vypadá nenápadně a tak jak má.
Týden práce a je to tam :) Zatím naladěno na 225HP a 345Nm za použití širokopásmové lambda sondy pro kontrolu směsi, neboť motor jezdil na úpravu která zapřičiňovala velmi chudou směs. Chudá směs může při delším působení poškodit písty a válce, takže kontrola a přesné nastavení bylo v tomto případě nutností. Škoda jen že není převodovka se šesti rychlostmi. Rozdíl je oproti tomu jak Polo přijelo na úpravu hodně znatelný a majitel s nárůstem spokojen.
Video zrychlení před laděním (205HP a 300Nm).
Video zrychlení po ladění (225HP a 345Nm). Bohužel se zaplým ESP, které s předchozím výkonem do řízení nezasahovalo. Pak už bohužel nebylo možné opakování.
Video zrychlení ve vyšších rychlostech (225HP a 345Nm).
Sestřih z přestavby
Trochu se to zajede, vymění pár nutných věcí a doladíme s ohledem na najeté km na cca 240-250HP :)