|
Kontakt
centrála Beroun
Plzeňská 28
Králův Dvůr u Berouna
Informační linka a
objednávky
605 190 113
info@tpower.cz
Novinky e-mailem
Počítadla
|
NOVINKY A ČLÁNKYZde naleznete novinky a články z našeho světa, tedy světa automobilů. Pokud chcete být informováni e-mailem o všech novinkách a nových článcích, přihlašte se k odběru novinek ve formuláři na konci stránky. | Přestavba Škoda Octavia II FL 1.6 TDI CR 77kW | |  | | S trendem snižování emisí a obsahu motoru se stal motor 1.6 TDI CR vcelku rozšířenou motorizací skrze celý koncern VAG. Dnes již běžné sw modifikace dovolují "vyždímat" z tohoto motoru kolem 140HP a po odstranění filtru pevných částic lze motor naladit na cca 157HP, což je ale skutečné maximum. A nyní se nabízí otázka jestli je možné dostat se na vyšší hodnoty. Vypadá to, že se o to ještě nikdo nepokusil a tak to zjišťujeme u nás a v tomto článku se s námi můžete podívat jak to probíhá.
V tomto článku s námi můžete sledovat průběh vývoje přestavby koncernového motoru 1.6 TDI CR s továrním výkonem 77kW a 250Nm.
Vzhledem k neexistenci jakékoliv informace o maximálních dosažitelných hodnotách tohoto motoru, respektive jeho součástí to zkrátka musí někdo vyzkoušet a tentokrát to prvenství je na nás. Už při řešení před samotnou realizací bylo jasné že turbodmychadlo je první co se musí nahradit, spojka je dimezovaná na nízké hodnoty a filtr pevných částic musí ven.
Turbodmychadlo bylo vyvinuto přímo pro tuto aplikaci a má potenciál 230HP. Spojka byla nahrazena kompletem s lepším přítlakem a kovokeramickou lamelou. Filtr pevných částic (DPF) byl odstraněn a byl použit výfuk s dvěmi koncovkami (duplex). Originální airbox byl nahrazen kompletním cold airboxem s bavlněným filtrem K&N.
Pro jistotu bylo provedeno měření sériového výkonu s výsledkem 107HP a 266Nm s typickým průběhem pro tento motor.
Vše bylo namontováno a již při testovací jízdě byl patrný větší potenciál turbodmychadla oproti sériovému a motor se roztáčel k hranici 5.000 ot. prakticky bez zaváhání, což bylo se sériovým turbem prakticky nemožné.
Při ladění pro zajetí jsme prozatím dosáhli výsledku 400Nm a 172HP a naším cílem je ve finále dosáhnout hranice 200HP.
Úprava je nadějí pro majitele tohoto motoru určeného spíše do města než na dálniční řádění. Sledujte tento článek, budeme průběžně informace doplňovat. | | | Publikováno: 26.02.2014 | | | |
|
Nenechte si ujít žádnou novinku! Přihlašte se k odběru novinek a my Vás budeme vždy informovat že se něco děje :)
|