Stále častěji dostáváme dotazy ohledně možností úprav motorů AUDI / SEAT / ŠKODA / VW 1.8T, ať už jen úpravou sw řídící jednotky, tak i pokročilejších úprav, tj. výměnou turba či dalších komponent a rozhodli jsme se v tom udělat trochu jasněji.
Možnosti úprav motorů 1.8T
ÚPRAVA SW ŘÍDÍCÍ JEDNOTKY
Úpravou sw řídící jednotky docílíme zvýšení výkonu v rámci možností stávájící sériové konfigurace. Výkon dosažený touto úpravou je bezpečný, dlouhodobě odzkoušený a není důvod k obavám o cokoliv, samozřejmě opět, pokud se k motoru správně chováme a pravidelně měníme olej.
VÝMĚNA TURBODMYCHADLA + VSTŘIKŮ + INTERCOOLER + PALIVOVÉ ČERPADLO
Další možností navýšení výkonu je výměna turbodmychadla za K04, osazení větších vstřiků, montáž odpovídajícího intercooleru a výměna dost často opomíjené palivové pumpy, což je v tomto případě ještě finančně rentabilní úprava vzhledem k výslednému výkonu.
Touto úpravou jsme schopni dosáhnout stabilních 280-300HP s dobrým průběhem pro každodenní ježdění, ovšem zde záleží na stavu konkrétního motoru a vzhledem ke stáří a stavu většiny z nich doporučujeme provedení alespoň malé GO motoru.
Sériová spojka je již samozřejmě na hranici a doporučujeme osazení spojkové sady pro vyšší výkon.
KOMPLETNÍ PŘESTAVBA
Nejvyšší (a také nejdražší) možností je kompletní přestavba motoru, tedy použití kovaných dílů (ojnice, písty, klika) a velkého turbodmychadla (Garrett, Precision, ..). Při takovéto úpravě lze dosáhnout na výkony 500HP a více. Výsledný výkon je víceméně limitován pouze peněženkou majitele.
AEB / AGU (110kW)
ÚPRAVA SW ŘÍDÍCÍ JEDNOTKY
Úpravou sw řídící jednotky dokážeme z tohoto motoru získat cca 140kW, samozřejmě za předpokladu dobrého stavu motoru, turbodmychadla i dalších součástí. Tento výkon je bezpečný, dlouhodobě odzkoušený a není důvod k obavám o cokoliv, samozřejmě opět, pokud se k motoru správně chováme a pravidelně měníme olej.
Tyto motory jsou ovládané řídící jednotkou, ve které je nutné pájet a rozhodně to není na překážku a není nutná výměna elektroinstalace a řídící jednotky za "flashovatelnou" jak se mnozí dotazujete.
VÝMĚNA TURBODMYCHADLA + VSTŘIKŮ + INTERCOOLER + PALIVOVÉ ČERPADLO
Další možností navýšení výkonu je výměna turbodmychadla za K04, osazení větších vstřiků, montáž odpovídajícího intercooleru a výměna dost často opomíjené palivové pumpy, což je v tomto případě ještě finančně rentabilní úprava vzhledem k výslednému výkonu.
Touto úpravou jsme schopni dosáhnout stabilních 280-300HP s dobrým průběhem pro každodenní ježdění, ovšem zde záleží na stavu konkrétního motoru a vzhledem ke stáří a stavu většiny z nich doporučujeme provedení alespoň malé GO motoru.
Sériová spojka je již samozřejmě na hranici a doporučujeme osazení spojkové sady pro vyšší výkon.
KOMPLETNÍ PŘESTAVBA
Nejvyšší (a také nejdražší) možností je kompletní přestavba motoru, tedy použití kovaných dílů (ojnice, písty, klika) a velkého turbodmychadla (Garrett, Precision, ..). Při takovéto úpravě lze dosáhnout na výkony 500HP a více. Výsledný výkon je víceméně limitován pouze peněženkou majitele.
AUM (110kW)
ÚPRAVA SW ŘÍDÍCÍ JEDNOTKY
Úpravou sw řídící jednotky dokážeme z tohoto motoru získat cca 169kW (v případě, že je motor osazen turbodmychadlem K03s - některé bohužel nejsou a pak je možné dosáhnout jen 140kW), samozřejmě za předpokladu dobrého stavu motoru, turbodmychadla i dalších součástí. Tento výkon je bezpečný, dlouhodobě odzkoušený a není důvod k obavám o cokoliv, samozřejmě opět, pokud se k motoru správně chováme a pravidelně měníme olej.
VÝMĚNA TURBODMYCHADLA + VSTŘIKŮ + INTERCOOLER + PALIVOVÉ ČERPADLO
Další možností navýšení výkonu je výměna turbodmychadla za K04, osazení větších vstřiků, montáž odpovídajícího intercooleru a výměna dost často opomíjené palivové pumpy, což je v tomto případě ještě finančně rentabilní úprava vzhledem k výslednému výkonu.
Touto úpravou jsme schopni dosáhnout stabilních 280-300HP s dobrým průběhem pro každodenní ježdění, ovšem zde záleží na stavu konkrétního motoru a vzhledem ke stáří a stavu většiny z nich doporučujeme provedení alespoň malé GO motoru.
Sériová spojka je již samozřejmě na hranici, zde ovšem ještě s malou rezervou a pokud je v dobrém stavu, měla by tento výkon bez potíží přenést. Každopádně i tak doporučujeme osazení spojkové sady pro vyšší výkon.
KOMPLETNÍ PŘESTAVBA
Nejvyšší (a také nejdražší) možností je kompletní přestavba motoru, tedy použití kovaných dílů (ojnice, písty, klika) a velkého turbodmychadla (Garrett, Precision, ..). Při takovéto úpravě lze dosáhnout na výkony 500HP a více. Výsledný výkon je víceméně limitován pouze peněženkou majitele.
AJQ / APP / ARY / AUQ (132kW)
ÚPRAVA SW ŘÍDÍCÍ JEDNOTKY
Úpravou sw řídící jednotky dokážeme z tohoto motoru získat cca 169kW, samozřejmě za předpokladu dobrého stavu motoru, turbodmychadla i dalších součástí. Tento výkon je bezpečný, dlouhodobě odzkoušený a není důvod k obavám o cokoliv, samozřejmě opět, pokud se k motoru správně chováme a pravidelně měníme olej.
VÝMĚNA TURBODMYCHADLA + VSTŘIKŮ + INTERCOOLER + PALIVOVÉ ČERPADLO
Další možností navýšení výkonu je výměna turbodmychadla za K04, osazení větších vstřiků, montáž odpovídajícího intercooleru a výměna dost často opomíjené palivové pumpy, což je v tomto případě ještě finančně rentabilní úprava vzhledem k výslednému výkonu.
Touto úpravou jsme schopni dosáhnout stabilních 280-300HP s dobrým průběhem pro každodenní ježdění, ovšem zde záleží na stavu konkrétního motoru a vzhledem ke stáří a stavu většiny z nich doporučujeme provedení alespoň malé GO motoru.
Sériová spojka je již samozřejmě na hranici, zde ovšem ještě s malou rezervou a pokud je v dobrém stavu, měla by tento výkon bez potíží přenést. Každopádně i tak doporučujeme osazení spojkové sady pro vyšší výkon.
KOMPLETNÍ PŘESTAVBA
Nejvyšší (a také nejdražší) možností je kompletní přestavba motoru, tedy použití kovaných dílů (ojnice, písty, klika) a velkého turbodmychadla (Garrett, Precision, ..). Při takovéto úpravě lze dosáhnout na výkony 500HP a více. Výsledný výkon je víceméně limitován pouze peněženkou majitele.
AMK / APX / BAM (154kW / 165kW)
ÚPRAVA SW ŘÍDÍCÍ JEDNOTKY
Úpravou sw řídící jednotky dokážeme z tohoto motoru získat cca 195kW (ikdyž je tento motor již osazen turbodmychadlem K04, ale jsou zde limitem vstřikovače), samozřejmě za předpokladu dobrého stavu motoru, turbodmychadla i dalších součástí. Tento výkon je bezpečný, dlouhodobě odzkoušený a není důvod k obavám o cokoliv, samozřejmě opět, pokud se k motoru správně chováme a pravidelně měníme olej.
VÝMĚNA VSTŘIKŮ + PALIVOVÉ ČERPADLO
Další možností navýšení výkonu je osazení větších vstřiků a výměna dost často opomíjené palivové pumpy, což je v tomto případě finančně velice rentabilní úprava vzhledem k výslednému výkonu.
Touto úpravou jsme schopni dosáhnout stabilních 290-300HP s dobrým průběhem pro každodenní ježdění, ovšem i zde záleží na stavu konkrétního motoru i přesto, že je motor vybaven pevnějšími ojnicemi již z výroby, ale stáří udělá své, takže dle konkrétního stavu i zde doporučujeme provedení alespoň malé GO motoru.
Sériová spojka tento výkon bez problémů přenese, pouze v případě jejího špatného stavu doporučujeme osazení spojkové sady pro vyšší výkon.
KOMPLETNÍ PŘESTAVBA
Nejvyšší (a také nejdražší) možností je kompletní přestavba motoru, tedy použití kovaných dílů (ojnice, písty, klika) a velkého turbodmychadla (Garrett, Precision, ..). Při takovéto úpravě lze dosáhnout na výkony 500HP a více. Výsledný výkon je víceméně limitován pouze peněženkou majitele.
Tento článek bude průběžně doplňován o konkrétní možnosti, případně díly a také na základě Vašich dalších dotazů. |