V tomto článku popíšeme jak probíhá přestavba motorů FSI na bioethanol - E85. Je to stále velmi diskutované téma a často píšete o článek, kde vysvětlíme jak to je a není po přestavbě.
Motory FSI právě díky technice přímého vstřikování mají oproti starší generaci motorů výhodu a přestavbu lze provést pouze přeprogramováním řídící jednotky bez výměny vstřikovačů.
Pojďme si tedy popsat jak přestavba probíhá:
1. přistavení vozidla
Přistavíte vozidlo, kdy již při cestě k nám natankujete palivo E85 tak, aby benzínu v nádrži bylo co nejméně a dojeli jste k nám ideálně na čistý ethanol.
2. úprava software řídící jednotky
Provedeme kompletní zálohu řídící jednotky pro případné vrácení k původnímu palivu. Upravíme stávající mapy pro použití E85 a zároveň pro zvýšení výkonu.
Při úpravě je nutné správným způsobem nastavit předstih, dávku paliva, startovací dávku a další parametry.
3. testovací jízda
Po přeprogramování provedeme testovací jízdu s logováním potřebných dat. Získaná data po jízdě analyzujeme, případně provedeme potřebné korekce.
4. předání vozu
Na závěr již dochází jen k samotnému předání vozu a provedení testovací jízdy.
Úprava trvá cca 2 hodiny. Do vozidla nepřidáváme žádné přídavné jednotky, ani nic jiného. Jedná se jen o modifikaci map v řídící jednotce motoru a proces je kdykoliv vratný.
Se 100% úspěšností provádíme přestavby motorů 2.0 FSI, 3.6 FSI V6.
Samozřejmě se ptáte jaká negativa přestavba na E85 má. Na internetu koluje spousta různých mýtů o tom, jak toto palivo poškozuje snad úplně vše vč. laku na autě ;)
Jak to tedy je?
Toto palivo je rostliného původu, více váže vodu, ale rozhodně nevysušuje o mnoho více než klasický benzín a nepoškozuje palivová čerpadla ani další součásti. K těmto poškozením dochází právě kvůli vodě v palivu. Tomuto jevu předcházíme chemií pro zbavení paliva vody. Odlučovač není nutné používat neustále, ale jen občas, případně pokud vozidlo déle stojí a není používané. Voda se samozřejmě váže i do benzínu, nejen do E85.
Špatné starty, vibrace motoru a další potíže?
Odpověď je jednoznačná - po námi provedené přestavbě se motor chová naprosto stejně jako na benzín, tudíž nevykazuje žádné poruchy, ani rozsvěcení kontrolky motoru kvůli chudé směsi jako u přestavbových krabiček.
Jak je to po přestavbě se spotřebou?
Po dlouhodobém testování a měření můžeme bez nadsázky tvrdit, že spotřeba je stejná jako na benzín, tudíž je úspora právě díky rozdílné ceně obou paliv a bonusem je vyšší výkon. V tuto chvíli je rozdíl ceny cca 11 Kč.
Jedinou nevýhodou zůstává nemožnost provozu na benzín. Možností zde zůstává pořízení záložní řídící jednotky s programem na benzín a v případě nutnosti jednotky vyměnit nebo využití zařízení Personal flasher, kdy si můžete obsah jednotky libovolně přehrávat sami. Síť čerpacích stanic je již dnes vcelku rozšířená.
|