OKRUHOVÝ SPECIÁL :

Audi TT Quattro 1.8T s výkonem 480HP

KAIPAN :

motory 1.8T

VW GOLF III :

1.8T s výkonem 400HP

KOMPLETNÍ STAVBA :

1.8T s odolností přes 700HP
Kontakt
centrála Beroun
Plzeňská 28
Králův Dvůr u Berouna

Informační linka a
objednávky
605 190 113

info@tpower.cz
Novinky e-mailem

  

  

Počítadla

NOVINKY A ČLÁNKY

Zde naleznete novinky a články z našeho světa, tedy světa automobilů. Pokud chcete být informováni e-mailem o všech novinkách a nových článcích, přihlašte se k odběru novinek ve formuláři na konci stránky.


Zpět na seznam článků

 Dekarbonizace motoru opravdu k něčemu je
Dekarbonizace motoru opravdu k něčemu je
Pojem dekarbonizace motoru postupem času nabírá na síle. Funguje to nebo je to jen reklamní trik? Pojďte se na to s námi podívat.

Pojem dekarbonizace by se dal volně přeložit a definovat jako odstranění úsad v motoru, které se usazují z paliva, oleje i dalších kapalin a v neposlední řadě nasávaného vzduchu. Není to nekvalitním palivem ani olejem, ale už jen z principu funkce a průchodu motorem. Není to vada ani chyba, ale vlastnost.

Dekarbonizace palivového systému

Palivový systém můžeme vyčistit buď přípravkem BG 244 u naftových motorů nebo BG 44K u benzínových motorů. Tyto přípravky se přidávají do palivové nádrže. Toto je dobré i jako prevence a doporučujeme opakovat každých 10.000 km.
Pokud je ale systém zanesený více, je nutné provést silnější dekarbonizaci pomocí speciálního přístroje. Tento způsob je velice účinný a dosahuje vysoké úspěšnosti odstranění úsad. Toto čištění probíhá tak, že se palivový systém napojí na speciální přístroj, motor se nastartuje a určitou dobu nechá spalovat čistící přípravek. Po provedení čištění se vše zapojí zpět, provede se testovací jízda a čistící proces ještě spalováním zbytků prostředku několik desítek kilometrů dobíhá.
Pokud motor špatně startuje, nemá pravidelný chod nebo dokonce již vynechává a není to elektrickou nebo mechanickou chybou vstřikovačů, lze čištěním motor "opravit".

Dekarbonizace sacího traktu

Sací trakt je nejvíce vystaven vlivům vnějšího prostředí vzhledem k tomu, že se přes vzduchový filtr i přes jeho filtrační vlastnosti dostávají mastnoty a drobné částečky. Tyto částečky se usazují v celém sacím traktu a nakonec jej téměř úplně ucpou. Po čase směs která tímto vznikla zatvrdne a nelze ji odstranit jinak, než mechanicky nebo právě dekarbonizací. Výsledkem tohoto ucpání je snížený výkon a zvýšená spotřeba a u naftových motorů i zvýšená kouřivost. Dekarbonizace postupně tyto úsady uvolní a ty projdou spalovacím prostorem a shoří. Při čištění samozřejmě nemůže dojít k poškození motoru neboť se úsady uvolňují postupně a po malých částech.
Dekarbonizace palivového systému probíhá také pomocí speciálních přístrojů, které připojíme na sací trakt.
Výhodou tohoto postupu je to, že se vyčistí také sedla ventilů, kanály v hlavě, průchodem spalin katalyzátor a případně filtr pevných částic. Filtr pevných částic samozřejmě musí být v pořádku, neumí ho to "opravit". O filtrech pevných částic píšeme v dalším článku.
Po tomto čištění je nutná výměna motorového oleje a olejového filtru.

Dekarbonizace automatické převodovky

I tak složité ústrojí jakým je automatická převodovka, ať už staré typy nebo nové DSG a další potřebují patřičnou údržbu. I přes tvrzení výrobců a servisů že se v převodovkách nachází "doživotní" náplň je nutné ji ideálně každých 60 tis. km vyměnit. Výrobci ani servisy bohužel už neříkají do jakého konce života náplň je. I tato náplň stárne a funkcní převodovky se uvolňují částečky a úsady které je nutné časem odstranit právě výměnou kapaliny. Výrobce i servis Vám ale nechce převodovku opravit, ale prodat novou, neboť je to lepší byznys.
Pokud začne převodovka "blbnout", máte pocit že neví jakou rychlost zařadit nebo "kope", je nejvyšší čas na dekarbonizaci. Převodovky typu DSG se projevují tak, že začne klouzat spojka, nebo obě. Po výměně kapaliny se vrátí funkčnost zpět.
Převodovka je opravdu citlivé zařízení a je to stejné jako motor, ve kterém je také nutné pravidelně měnit olej.
Dekarbonizace převodovky, resp. samotná výměna kapaliny v převodovce není tak vysoká investice oproti nákupu jiné (nové) převodovky v případě selhání stávající.

Výplach motoru

Úsady se tvoří i v prostoru kde se pohybuje motorový olej. I tento prostor je nutné pravidelně čistit. Nejvíce úsad se tvoří z olejů longlife, resp. olejů určených pro dlouhý interval výměny, což je samozřejmě špatně, neboť se součásti motoru více opotřebovávají. O olejích longlife budeme psát v dalším článku. Pomocí přípravku BG 109 je výplach motoru velmi účinný. Po aplikaci je nutná výměna oleje a u nás po výměně přidáváme aditivaci oleje BG MOA nebo BG DOC (pouze naftové motory).

Fámy o tom, že dekarbonizace poškozuje motor a po vyčistění dojde k poškození vstřikovačů nebo jiných součástí jsou samozřejmě nesmysl. Pokud se něco podobného stane, společnost BG je proti tomuto pojištěna a nahrazuje škodu ve 100% výši. Doposud však nebyl žádný takový případ registrován.

Poslední dobou se však snaží mnozí výrobci i prodejci parazitovat na tomto pojmu a prodávají své výrobky s tím, že je to plnohodnotná dekarbonizace, ale třeba za 120Kč. Na benzínkách opravdu funkční produkt tohoto zaměření opravdu nenajdete.

Tento článek nevznikl proto, abychom propagovali produkty společnosti BG, ale proto, že tyto produkty fungují a sami jsme vyzkoušeli celou řadu značek, které měli zaručeně fungovat, ale opak byl pravdou. Samozřejmě že veškeré produkty a služby zde uvedené u nás můžete zakoupit. Rádi bychom aby se fámy kolem dekarbonizace konečně rozplynuly a ti co mají zájem o funkční produkty nepodporovali prodejce nekvalitních a nefunkšních produktů např. na čerpacích stanicích, neboť na těchto místech nelze koupit funkční produkty kromě paliva, jídla, pití nebo nějakého plyšáka ;)

Další informace a ceny naleznete zde: http://www.tdichip.cz/dekarbonizace_motoru
  Publikováno: 28.03.2013
 

 Fotogalerie
Dekarbonizace motoru opravdu k něčemu jeDekarbonizace motoru opravdu k něčemu jeDekarbonizace motoru opravdu k něčemu jeDekarbonizace motoru opravdu k něčemu je
Dekarbonizace motoru opravdu k něčemu je


 Další články
Ladění Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V 162kW
Ladění Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V 162kW
Špatně provedené odstranění filtru pevných částic
Špatně provedené odstranění filtru pevných částic
Úprava Audi TT 1.8T na 286HP
Úprava Audi TT 1.8T na 286HP



Nenechte si ujít žádnou novinku! Přihlašte se k odběru novinek a my Vás budeme vždy informovat že se něco děje :)


Novinky e-mailem

e-mail:

certifikace ISO 9001