Od dokončení Audi TT uběhla už nějaká doba, nyní je čas na nový show car a tím se stala Audi S4 B5 s motorem 2.7 BITURBO s výkonem v sérii 195kW a 400Nm. Slušný základ, co myslíte? Máme v plánu přestavbu na cca 800HP. Zde budeme postupně informovat o vývoji tohoto projektu a můžete sledovat průběh.
5.2.2017
Vzhledem k tomu, že se motor podchlazoval, resp. neudržel 90°C a trpěl výpadky výkonu, bylo nutné jej dát dohromady. Po rozebrání bylo zjištěno, že rozvody nejsou správně postavené a termostat byl namontovaný obráceně - no asi nějaký šikula :) Takže nový termostat, nové rozvody, samozřejmě vč. vodní pumpy. Divné zvuky co motor má jsou ze serva, to přijde na řadu později. Vzhledem k tomu, že se přes týden věnujeme automobilům Vás - našich klientů, tak na našich můžeme pracovat jen o víkendech a toto byl dost perný víkend. Zde pár fotek.

Po dnešním testu mohu konstatovat, že již motor pracuje tak jak má a výrobcem udávaná maximální rychlost je bez problému dosažitelná. Nyní již můžeme přejít k dalšímu kroku a tím je cca 340HP modifikací řídící jednotky.
11.2.2017
Dnes proběhlo měření zrychlení na sériový software.
Hodnoty zrychlení jsou následující:
0-20 km/h za 0.55s
0-40 km/h za 1.22s
0-60 km/h za 2.53s
0-80 km/h za 4.17s
0-100 km/h za 6.00s
0-120 km/h za 9.22s
0-140 km/h za 12.17s
100m za 5.85s
250m za 10.62s
400m za 14.45s
Měření nebylo stylem rozjezd "na krev", ale spíš klidnější a startovní otáčky kolem 3 tis.
Zítra jdeme na brzdu, uvidíme kolik máme koní v základu a pár koní přifoukneme, pak znovu změříme akceleraci a už teď jsem zvedavý na výsledek.
12.2.2017
Dnes jsme navštívili válcovou zkušebnu SuperFlow ve společnosti AutoTechnologi. Vzhledem k tomu, že máme pouze jednonápravovou válcovou zkušebnu, jsme schopni brzdit jen vozidla s hnanou jednou nápravou a také vozidla s pohonem všech kol, kde je využit systém haldex. S4 má stálý pohon všech kol a zde naše zkušebna nestačí.
Při měření se potvrdilo podezření na sporadicky vadné čidlo teploty výfukových plynů (EGT) na jedné straně motoru a naměřený sériový výkon byl pouze 165kW a 343Nm a dle externí kontrolní lambda sondy bylo zřejmé, že dochází k bezpečnostnímu obohacení kvůli ochraně motoru.
Vyměníme čidla a provedeme opětovné měření a přifoukneme :)


Video z dnešního měření naleznete zde:
https://www.youtube.com/watch?v=R1jzWXTbH9Y
15.2.2017
Konečně dorazila nová čidla EGT. Vzhledem k většímu rozsahu měřitelných teplot jsme použili čidla z RS6 a po přeprogramování jednotky jsou plně funkční i v S4. Auto je nyní v plné síle a připravené na další měření na brzdě. Zrychlení z 0 na 100km/h je za 5,67s stále s lehkým rozjezdem, takže rozdíl je.
